Bråkig ponny!!

Idag var jag självklart ute i stallet! :) Ja, vågar man berätta om våran lilla ridtur ? Ja jag borsta och blablabla ja, ni vet :) . Först hade jag tänkt att rida m.sadel . Men när jag väl stog där så orkade jag inte byta skor och sadla :P . Ja, vad ska man göra åt sin lathet ? ;) Så jag red barbacka. Vi började med att han skulle backa in i ett träd , knäppis! Sen på vägen kom det en traktor med massa på . Då vände han, så vände jag tuillbaks så häll vi på så ett tag. Sen kom jag fram till ett hus då jag börja trava och då tvär stanna han och vände, så jag fick hoppa av. Sammtidigt röt jag till "MEN MOSES!!!!" Då gubben som bodde i huset kom ut och kolla vad som hände, haha! Sen så skötte han sig mycket bra. Men sen före en liten uppförsbacke (på vägen hemåt) så skulle jag galoppera lite. De var också då han kom på att de var vägen hemmåt och ville "skena" hem igen. Så han fick en jävla fart och stack. Men till slut sög jag tag på ena sidan och han stanna. Resten av vägen hemmåt fick han skritta, då han gick med örona frammåt och flösa som en galning. Vad ska man säga ? :) . Alla är speciella på sina olika sätt! ♥
Men han är endå värdens bästa ponny! ♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback